Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Generelt om skolen

Velkommen til Christiansfeld Skole

Skolen er det første led i børnenes uddannelsesforløb. Vi vil alle det bedste for børnene. Det gælder både forældre og skole. Vi har en fælles opgave i samarbejdet om, at børnene får mest muligt ud af skoleforløbet. Denne opgave løser vi bedst ved at have nogle fælles spilleregler.

I skolen bliver barnet også en del af et fællesskab. Det er en styrke og inspiration for den enkelte - men også en forpligtigelse til at være ansvarlig over for hinanden. Selvom vi alle er forskellige, er det vigtigt med fælles regler og holdninger. Christiansfeld Skole er en Red barnet skole og har en antimobbestrategi.

Christiansfeld Skole fremstår som en moderne og velindrettet skole. Skolen blev officielt indviet den 6. juni 2013

Tydelige værdier.

Christiansfeld Skole har tydeligere værdier i det vi kalder PLUS – Positiv Læring i Undervisning og Samspil.

Det styrker de faglige - og sociale kompetencer, samt styrker god adfærd. Læs mere her.

Fælles spilleregler:

For at eleven kan få det fulde udbytte af skoledagen, er det nødvendigt:

At eleven:

  • møder udhvilet og til tiden hver dag og har spist morgenmad
  • anerkender, respekterer og viser interesse for andre
  • deltager positivt og aktivt i undervisningen
  • overholder aftaler og retningslinjer
  • møder forberedt
  • har de ting med i skole, som det skal bruge, fx bøger, blyanter, viskelæder, idrætsstøj
  • har madpakke og drikkedunk med 
     
    At forældrene:
  • anerkender, viser respekt og interesse for skolens ansatte, elever og forældre
  • sørger for, at barnet møder veludhvilet og forberedt til tiden
  • støtter barnet i sin forberedelse til skolen og i at deltage positivt i undervisningen
  • er positiv og åben for forskellige måder at lære på
  • bakker op om skolens arbejde og deltager i skolens og klassens arrangementer
  • omtaler skolen positivt og taler med klasselæreren/faglæreren, hvis der opstår problemer
  • orienterer skolen, hvis skolen skal tage hensyn til ændringer i barnets situation
  • planlægger ferier i skolens ferier, så unødigt fravær undgås
  • så vidt muligt planlægger lægebesøg og lignende uden for undervisningstiden
  • støtter barnet i læring og forberedelse
  •  

At skolens pædagogiske personale:

  • møder veloplagt og forberedt
  • viser omsorg, anerkendelse, respekt og interesse for det enkelte barn
  • orienterer forældrene om begivenheder i skolen, som lærerne forventer påvirker barnet i en sådan grad, at forældrene bør kontaktes
  • tilbyder spændende og inspirerende undervisning
  • udfordrer sig selv og er åben over for konstruktiv kritik
  • gør undervisningens mål forståelig og foretager løbende evaluering
  • sætter klare og tydelige rammer for aftaler og retningslinjer
  • skaber et velfungerende fællesskab, der højner niveauet
  • giver passende udfordringer til alle elever med mulighed for fremgang 
     
    At skolens ledelse: 
     
  • aktivt bakker op omkring ovennævnte gensidige forventninger
  • medvirker til at mindske uoverensstemmelser i skole-hjem-samarbejdet 
     
Dokumenter

Undervisningsmiljøhandleplan_0.pdf

Shape Created with Sketch.